Omgaan met moeilijke personen en conflicten (Opleiding 2x8h)

Omgaan met moeilijke personen en conflicten

Categorieën: 
Communicatie en persoonlijkheidsgericht

Tijdens het uitoefenen van uw job wordt u regelmatig geconfronteerd met mensen die niet dezelfde mening hebben als uzelf en die u als moeilijk bestempelt. Conflicten zijn hier een vaak voorkomend gevolg van. In deze training leert u hoe u moet omgaan met die personen en conflicten kan vermijden of oplossen.

Omschrijving

Overal komt u wel eens moeilijke personen tegen en zeker tijdens het werk. Dat kunnen zowel managers als medewerkers, collega’s of externen zijn. Er zijn verschillende types van moeilijke mensen. Zijn het nu de bromberen, de stilzwijgers, de betweters, de driftkoppen, de klagers, de dwarsligger of de agressors, ze hebben allen gemeen dat ze de algemene werking van het bedrijf bemoeilijken en de oorzaak kunnen zijn van onvrede en conflicten.
Deze opleiding geeft niet enkel een overzicht van de types moeilijke personen, maar ook hoe u eenieder kan aanpakken. Verder komt er in deze training de nodige assertiviteit en strategie aan bod om conflicten te vermijden of op te lossen.

Inhoud

  • Wat zijn moeilijke personen?
  • De verschillende types en hoe deze aanpakken
  • Timing en plaats van de confrontatie
  • Omgaan met emoties
  • Omgaan met moeilijke situaties
  • Omgaan met moeilijke medewerkers, managers, collega’s
  • Wat is assertiviteit en zelfvertrouwen?
  • Hoe merkt u dat iemand assertief is of niet
  • Algemene begrippen rond assertiviteit
  • Zelfzekere houding en lichaamstaal
  • Leren confronteren
  • Stemgebruik
  • Leren rustig blijven in conflicten en moeilijke situaties
  • Wensen te kennen geven
  • Kritiek geven
  • Ja en nee zeggen

Doelgroep

Deze training is zowel bedoeld voor leidinggevend personeel als uitvoerend personeel. Maar ook in privésituaties kan dit een zeer bruikbare training zijn.

Voorkennis

Voorkennis is niet vereist

Duur

2 x 8 uur

Prijs

€ 960

Huidige docenten

Michel De Belder

Geeft training in:

Assertiviteit en zelfvertrouwen
Meer weerbaarheid op werkvloer
Stressmanagement en relaxatietechnieken
Kmo-portefeuille norm

Geeft advies en coaching in:

Stress en burn-out (gecertificeerd)
Conflicten en mentaliteitsproblemen
Stress management
Veiligheid en welzijn op het werk (preventie adviseur niveau 2)
Preventie psychosociaal welzijn
VCA